החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה

זמן קריאה: 2 דקות

החזרי מס ניתנים מסיבות רבות. קיימות סיבות רבות המקנות זכות לעובד לקבל החזר מס בגין שינויים שהתרחשו בעבודה. זה יכול להיות יציאה לחל”ת, פיטורין, משרה חלקית, שינויים בתלוש השכר ועוד. כאן בכתבה נפרט על החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה. זה יכול להתאים גם לשכירים וגם לעצמאיים. מוזמנים להמשיך איתנו כדי להכיר את זכויותיכם המגיעות לכם ביושר.

מה הסיבה לקבלת החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה?

כל שכיר חוקי בישראל מקבל את שכרו דרך תלוש שכר. בתלוש המשכורת תוכלו לראות את גובה ההפרשות למס הכנסה ואת מספר נקודות הזיכוי שתקבלו. כל נקודת זיכוי מקנה הנחה מגובה התשלום הנדרש למס הכנסה. קיימות סיבות המזכות את העובד לקבלת נקודות זיכוי והטבות מס שונות. עובד שלא דיווח על השינויים שחלו או שהוא שילם מס גבוה למרות שהיה יכול לשלם פחות בהתאם לצורך, יהיה זכאי לקבלת יתרת המס ששילם.

החזר מס הכנסה ניתן אך ורק לאחר תום השנה עליה ההחזר המתבקש. חשוב לדעת שהמס אמנם נגבה בפן החודשי, אך רק בסוף השנה ניתן לחשב אותו ביחס לכל שאר החודשים. בצורה כזו הרבה פעמים שינויים במקום העבודה עלולים להשפיע באופן ישיר על גובה המס הנדרש לתשלום. ניתן לראות בסוף השנה בהרבה מקרים שנגבה תשלום עודף והעובד זכאי לקבלת החזר מס.

קחו לדוגמא אדם שהרוויח 10,000 ₪ כל חודש. הוא שילם את המס בהתאם לגובה ההכנסות השנתי בתשלום חודשי, אך לאחר מספר חודשים הוא פוטר. במקרה כזה גובה המס שהוא צריך לשלם קטן יותר מגובה המס שהוא שילם בגין השינוי הלא צפוי.

החזר מס עקב יציאה לחל”ת

יציאה לחל”ת משולמת על ידי ביטוח לאומי ולא על ידי המעסיק. בהתאם לכך גובה ההכנסה השנתי של העובד יורד והחישוב השנתי קטן בעקבות הורדת ההכנסה מתקופת החל”ת. עובד שיצא לחל”ת זכאי לקבל החזר על המס ששילם בשאר חודשי השנה.

החזר מס עקב תאונת עבודה

תאונת עבודה על פי ההגדרה היא תאונה שהתרחשה במהלך יום העובדה או בדרך אליה וממנה. תאונת עבודה מביאה פעמים רבות לאובדן כושר עבודה חלקי ולעובד קיימת זכות לנקודות זיכוי בגין אחוזי נכות חלקיים להם הוא זכאי בעקבות הפגיעה. חשוב לזכור כי אחוזי נכות מקנים פטור ממס בהתאם לדרגת הנכות.

החזר מס בתור עצמאיים

עצמאים משלמים מידי חודש מס הכנסה בהתאם למקדמות המס הנדרשות על גובה ההכנסה הצפוי. לאף אחד אין ביטוח ואף אחד לא יודע מה יהיה גובה ההכנסה שלו ולכן פעמים רבים חלים שינויים המזכים את העובד העצמאי בקבלת החזר מס הכנסה. אם אתם רוצים לדעת אם גם אתם זכאים בתור עצמאים לקבלת החזר מס, ההמלצה היא לשאול על כך את רואה החשבון שלכם שמכיר את התיק שלכם. בהצלחה.

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

מה גובה החזר המס הצפוי?

לא ניתן להעריך את גובה החזר המס הצפוי מבלי להכיר את הנתונים המדויקים. חשוב לדעת שניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות כך שגובה הסכום יכול להגיע אף לסכומי עתק. כדי לדעת את גובה הסכום המשוער בהתאם לנתונים שלכם, אתם יכולים לפנות לאיש מקצוע מומחה בתחום או להיעזר במחשבונים הרבים הקיימים ברשת חינם.

האם גם עצמאי יכול לקבל החזר מס?

עצמאיים יכולים לקבל החזר מס יותר מכל אחד אחר. שיטת החישוב של תשלום המס בתור עצמאיים, גם היא מתרחשת באופן חודשי על סמך הערכה לא מדויקת. ההמלצה היא לפנות למנהל החשבונות שיבדוק את זכאותכם לקבל החזר מס בתור עצמאים.

איך תדעו אם מגיע לכם החזר מס מסיבות הקשורות לעבודה?

אם התרחשו שינויים במהלך שנת העבודה שלכם, ייתכן ואתם זכאים לקבל החזר מס הכנסה. זה יכול להיות מעבר לעבודה בחו”ל, יציאה לחל”ת, מעבר לעבודה מהבית, תאונת עבודה ועוד מגוון סיבות.

איך מקבלים את החזר המס בסופו של דבר?

כדי לקבל את החזר המס המגיע לכם תצטרכו להגיש בקשה באזור האישי שלכם באתר רשות המיסים. ניתן להגיש את הבקשה גם באופן פרונטלי לפקיד השומה המחוזי או להיעזר באיש מקצוע המבין בתחום. ההגשה היא לא מורכבת אך למרות זאת רבים מעדיפים להסתייע באיש מקצוע.

 

תשובות לשאלות נפוצות

כל עיוור ולקוי ראייה בישראל יהיו זכאים לקבל פטור ממס.

כדי לקבל פטור ממס על מבקש הבקשה להיות בעל אחוזי נכות גבוהים של מעל 89% ובעל נכות שניתנה לתקופה של מעל 185 יום. בנוגע לאחוזי הנכות הנדרשים קיימים שינויים בהתאם לנכות ממנה המבוטח סובל ולכן ההמלצה היא לפנות לבירור מעמיק של קבלת הזכאות בכל מקרה.

את בקשת הפטור ניתן לבקש באופן עצמאי על ידי הגשת הטפסים הרלוונטיים לפקיד השמה האזורי או אפילו באופן מקוון. למרות זזאת, ההמלצה היא לפעול עם ליווי של איש מקצוע מומחה בתחום כדי לקבל פטור מלא כמו שאתם רציתם. ליווי מקצועי במקרה כזה הוא הכרחי במיוחד כדי לצלוח ביעילות את כל הבירוקורטיות הנלוות.

ניתן להגיש ערעור תוך 45 יום מיום קבלת ההחלטה. ההמלצה היא לערער יחד עם איש מקצוע מנוסה בתחום.

אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב

בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים.
בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.

מידע נוסף סביב הנושא
החזרי מס בגין פיצויים

שכיר שפוטר זכאי לקבל פיצויי פיטורין על תקופת העסקתו. גם עובד שכיר שהתפטר מעצמו יהיה זכאי לקבל פיצויים אלו במרבית המקרים. פיצויי הפיטורים נועדו לאפשר

קרא עוד »
החזרי מס לשכירים

הידעת שלמעלה מ-75% מהשכירים זכאים להחזר מס? בוא לבדוק אם גם לך מגיעים אלפי שקלים, הבדיקה בחינם! כמעט כל השכירם שמרוויחים יותר מ-8,000 שקל בחודש,

קרא עוד »
החזרי מס בגין פיטורין

החזרי מס בגין פיטורין פיטורין מזכים את העובד השכיר בקבלת החזר מס. הרבה פעמים מפוטרים טריים מחפשים להגדיל את ההכנסה שלהם והם לא יודעים שהם

קרא עוד »