החזרי מס בגין שינויים במשכורת

הרבה מאיתנו חווים שינויים במשכורת החודשית, בין אם לטובה ובין אם אנחנו לא רואים איך זה לטובתנו… חשוב לדעת ששינויים כאלו הם אפשריים והם יכולים להתרחש בגלל סיבות כמו הפחתת שעות עבודה, ירידה לחצי משרה, אי עמידה ביעדי בונוסים ועוד. שינויים במשכורת עשויים לזכות את העובד השכיר בקבלת החזרי מס בגין שיניים במשכורת. אם גם אתם חוויתם במהלך 6 השנים האחרונות שינויים במשכורת לאורך שנת מס אחת, ייתכן ואתם זכאים לקבל החזר מס משמעותי.

מה זה החזרי מס?

לפני שנרחיב על החזרי מס בגין שינויים במשכורת, נבין מהו בכלל החזר מס. החזר מס הוא תשלום המס העודף ששולם. כל שכיר ועצמאי משלמים מס הכנסה בהתאם למדרגת המס לה הם מחויבים. עצמאי משלם מקדמות מס כל חודש ושכיר מפריש מידי חודש הפרשה למס הכנסה המנוכה מתלוש השכר שלו. המס המנוכה אצל השכיר מחושב מגובה ההכנסה השנתית הצפויה. במקרה של שינויים במשכורת גובה ההכנסה השנתית חווה שינויים. ואם הייתה ירידה בגובה ההכנסה השנתית בעקבות זאת, העובד יהיה זכאי לקבלת החזרי מס בגין שינויים במשכורת.

חשוב לציין, ניתן להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות.

 

למה מקבלים החזרי מס בגין שינויים במשכורת

כאמור, שינויים במשכורת עלולים להפחית את גובה ההכנסה השנתית וכתוצאה מכך יוצא שהעובד שילם בחודשי השנה סכומים גבוהים למס ההכנסה אף על פי שבעקבות השינוי והירידה בשכר, גובה המס הנדרש לתשלום הוא קטן יותר. במקרים כאלו לא ניתן לתבוע מיד החזר מס על חודשי השנה הראשונים בהם המס שולם בהתאם להכנסה הגבוהה הצפויה, אלא יש להמתין עד לסיום שנת המס כדי להגיש בקשה להחזר מס.

 

אילו שינויים במשכורת מזכים בהחזרי מס?

במס הכנסה מכירים את השינויים הללו כמזכים בהחזרי מס:

שינויים בגובה השכר החודשי

אם אתם מקבלים תלוש שכר בגובה אחר כל חודש מחדש, תוכלו להגיש בתום שנת המס בקשה להחזר מס.

 

הפסקת עבודה בגין התפטרות או פיטורין

אם הפסקתם לעבוד תהיו זכאים לקבלת החזר מס על המס ששילמתם לפני הפיטורין. רק בסוף שנת המס תוכלו להגיש את הבקשה להחזר מס.

 

שינויים בגובה שכר המבוסס על בונוסים

הרבה עובדים במשק משתכרים בשכר המבוסס  על בונוסים ולכן קיימים פערים משמעותיים בין תלושי השכר השונים. מדובר במקרה המזכה בקבלת החזר מס.

מעבר עבודה

עובד שעבר מעבודה לעבודה ובעקבות כך גובה המשכורת שלו פוחת, יהיה זכאי לקבלת החזר מס בגין כך.

 

יציאה לחל”ת

יציאה לחל”ת מזכה את העובד החופש בהחזר מס בגין גובה ההכנסה השנתית שירדה בעקבות החופשה בסופו של דבר.

 

לסיכום

החזרי מס בגין שינויים במשכורת הם החזרי מס מוכרים מטעם רשות המיסים. כאן בכתבה סיכמנו את הנושא ועל כל שאלה בנושא אתם מוזמנים לפנות לאנשי מקצוע שלנו המומחים בתחום.

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.