החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח חשוב המבטח את העובד, בין אם מדובר בעובד שכיר או עצמאי, מפני אובדן היכולת לעבוד. המדינה מעוניינת לעודד רכישת ביטוח זה ולכן היא גם מזכה בהחזרי מס על הוצאה זו. כאן תקבלו מידע על החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה. אם יש ברשותכם ביטוח כזה, כדאי שתמשיכו לעקוב. יתכן ואתם זכאים לקבלת החזר מס הכנסה משמעותי במיוחד. זכרו שניתן לבקש החזר מס על 6 השנים האחרונות כך שגובה ההחזר עשוי להיות משמעותי במיוחד.

 

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

לפני שנרחיב בנושא החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה, נסביר לחדשים מהו ביטוח אובדן כושר עבודה ולמה הוא כל כך חשוב עד שהמדינה מעודדת את רכישתו.

כידוע, כל עובד, בין הוא שכיר ובין הוא עצמאי, נחשף לסיכונים רבים במהלך יום עבודתו. לאף אחד מאיתנו אין ביטוח ואף אחד מאיתנו לא רוצה למצוא את עצמו ללא יכולת לעבוד ולפרנס את ביתו. לצערינו מקרים כאלו קורם הרבה בעקבות מחלות מקצוע, מחלות קשות, תאונות עבודה או כל מקרה אחר הפוגע ביכולת העובד לעבוד והשתכר כפי שהיה רגיל.

 

למה חשוב לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה?

עובד שיכולת ההשתכרות שלו ירדה, יהיה זכאי לקבל מביטוח לאומי קצבת פגיעה ותשלום על המחלה שלו. למרות זאת, לא בכל מצב העובד יכול להשתקם ולהחזיק כלכלית אך ורק באמצעות סכומים אלו. לכן המדינה מעודדת את רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה.

ביטוח זה מקנה למבוטח כיסוי במקרה בו הוא מאבד את יכולת ההשתכרות שלו. העובד יקבל פיצוי על האובדן שחווה וגובה הפיצוי עשוי לצ’פר את העובד על אובדן כושר עבודה עד לתקרה של 75% מגובה ההכנסה המבוטחת. לכן אם אתם יכולים להתמגן מפני מקרים כאלו, עשו זאת ככל הניתן.

המדינה מעודדת החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה

ההוצאה החודשית על ביטוח זה מוכרת כהוצאה המזכה בהחזר מס. גם שכירים וגם עצמאים זכאים לקבל את החזר המס על הוצאה זו. למרות זאת, מרבית השכירים לא יודעים על כך ולכן כדאי להכיר את הנושא. אם אתם עצמאיים ייתכן מאוד שרואה החשבון שלכם עשה זאת עבורכם מבלי שתצטרכו לבקש ממנו. אך אם אתם שכירים, נהלו מעקב על כך. יתכן ומגיע לכם כסף רב וחבל שתפסידו, פנו אל אנשי המקצוע שלנו שיבדקו ויעשו זאת עבורכם.

איך מגישים בקשה לקבלת החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה?

אם יש לכם ביטוח כזה על שמכם, תצטרכו להגיש בקשה לרשות המיסים כדי לקבל החזר מס בגין כך. את הבקשה יהיה ניתן להגיש רק בסיום שנת המס עליה הבקשה מוגשת. חשוב לזכור שניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות כך שכדאי לבדוק את זכאותכם גם בשנים אלו. אנשי המקצוע שלנו יעזרו לכם בהגשת החזר מס על ביטוח אובדן כשר עבודה. לא יודעים האם יש לכם ביטוח אובדן כושר עבודה? לחצו כאן לבדיקת כיסויים  ביטוחים.

 

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.