החזר מס מסיבות משפחתיות

זמן קריאה: 2 דקות

כל הכנסה בישראל מחייבת בדיווח לרשות המיסים ובתשלום המס כחוק. בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאים, המשכורת שלכם מדווחת לרשות המיסים ואתם אף מפרישים מס כנדרש בחוק. חשוב לדעת כי שינויים משפחתיים עשויים לזכות את העובד בנקודות זיכוי. עובד שלא ממש את זכאותו יהיה זכאי בתום שנת המס לקבלת החזר מס.

החזר מס מסיבות משפחתיות

מתי זכאים לקבל החזר מס מסיבות משפחתיות?

החזר מס הוא החזר “עודף” מהמס ששולם. מס הכנסה מחזיר לעובד את כספו לאחר שהעובד הגיש בקשה והוכיח שהוא שילם סכום גבוה יותר ממה שהיה צריך. שינויים משפחתיים עשויים לזכות את העובד בקבלת החזר מס מסיבות משפחתיות כמו אבחון ילד בעל צרכים מיוחדים, לידת ילד נוסף, גירושין ועוד.

מה חשוב לדעת על נקודות הזיכוי?

המצב המשפחתי משפיע על מספר נקודות הזיכוי שהעובד יקבל. כל נקודת זיכוי שווה כמאתיים שקל. בחישוב מצטבר שנתיים אתם יכולים להגיע לכמה אלפים ולכן לא כדאי לפספס נקודות זיכוי.

חשוב להבין, כל שינוי משפחתי אמור להיות מצוין בטופס 101 של העובד. כל עוד והעדכון לא בוצע, העובד לא קיבל את נקודת הזיכוי המגיע לו. כל נקודת זיכוי מקנה הנחה בתשלום המס הנדרש. אדם שיש לו מספר ילדים לדוגמא, ישלם מס נמוך יותר בגלל נקודות הזיכוי שהוא מקבל על ילדיו.

אילו סיבות משפחתיות משפיעות על נקודות הזיכוי?

נקודות הזיכוי מהסיבות המשפיעות על הזכאות להחזר מס. כאן נפרט את הסיבות הנפוצות:

  • גירושין
  • נישואין
  • לידת ילד
  • אבחון ילד כבעל צרכים מיוחדים
  • מחלת ילד או מחלת בן/ת זוג
  • ילדי אומנה או אימוץ
  • ידועים בציבור
  • ילדים בעלי לקות למידה

מה צריך לעשות כדי לקבל הנחה בגובה המס?

אם התרחש שינוי משפחתי המשפיע על גובה נקודות הזיכוי שאתם אמורים לקבל, יהיה עליכם לעדכן את טופס 101 במקום העבודה שלכם. כל עוד ולא תעדכנו את הטופס, תמשיכו לשלם מס גבוה ויקר ולכן ההמלצה היא להקפיד על כך.

אם לא עשיתם זאת מסיבות שונות, תוכלו לקבל על כך החזר מס אך ורק לאחר תום שנת המס עליה אתם מעוניינים להגיש את הבקשה.

 איך מגישים את הבקשה?

אם אתם זכאים לקבל החזר מס, אתם אלו האחראיים לכך. מדובר בכסף שלכם וחבל לא להגיש בקשה את הבקשה. כדי להגיש את הבקשה ניתן לפעול באופן עצמאי באמצאות מילוי הטפסים כנדרש באתר רשות המיסים או באמצעות פנייה לפקיד השומה בסניף רשות המיסים הקרוב אליכם.

למרות זאת, רבים מעדיפים לערב רואה חשבון או יועץ מס מומחה בתחום כדי שיעשה עבורם את העבודה. לא כל אחד יכול להתפנות לכך וכשמגישים בקשה כזו צריך להכניס בה את כל הנתונים כנדרש. איש מקצוע ידע לעשות זאת בצורה המיטבית שאפשר ולכן הרבה מעדיפים להגיש כך את בקשתם.

השאירו פרטים עכשיו
וקבלו בדיקת התאמה ח-י- נ-ם!
לא קיבלתם לא שילמתם

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

על אילו שינויים משפחתיים ניתן להגיש בקשה להחזר מס?

ניתן להגיש בקשה להחזר מס על שינויים משפחתיים המזכים בנקודות זיכוי. אילו יהיו שינויים כמו גירושים, לידת ילד, אבחון ילד כבעל צרכים מיוחדים, נישואין, מחלה במשפחה ועוד.

האם ניתן להגיש בקשה להחזר רטרואקטיבי?

ניתן להגיש בקשה להחזר רטרואקטיבי על שש השנים האחרונות. אם לא ביקשתם החזר מס הכנסה המגיע לכם על שינויים שהתרחשו לפני 10 שנים לדוגמא, לא תוכלו לקבל החזר על יותר מעל 6 השנים האחרונות.

מי אמור להגיש את הבקשה?

הכסף ששילמתם נמצא ברשות המיסים ואם לא תדרשו את שלכם, אף אחד אחר לא יעשה זאת בשבילכם. הכסף הוא שלכם וכדי למנוע מעצמכם הפסדים, דאגו לכך והגישו בקשה. אולם יועצי המס שלנו יוכלו לסייע במילוי הטופסולוגיה ולהגיש בשמכם  את הבקשה.

האם כל שינוי משפחתי משפיע?

כל שינוי משפחתי המשפיע על גובה נקודות הזיכוי עשוי להשפיע על זכאותכם לקבלת החזר מס. שינויים משפחתיים כמו התרחבות המשפחה, שינויים במבנה המשפחה, הורות יחידנית, אבחון ילד במחלה או בלקות למידה ועוד.

השאירו פרטים עכשיו
וקבלו בדיקת התאמה ח-י- נ-ם!
לא קיבלתם לא שילמתם

תשובות לשאלות נפוצות

כל עיוור ולקוי ראייה בישראל יהיו זכאים לקבל פטור ממס.

כדי לקבל פטור ממס על מבקש הבקשה להיות בעל אחוזי נכות גבוהים של מעל 89% ובעל נכות שניתנה לתקופה של מעל 185 יום. בנוגע לאחוזי הנכות הנדרשים קיימים שינויים בהתאם לנכות ממנה המבוטח סובל ולכן ההמלצה היא לפנות לבירור מעמיק של קבלת הזכאות בכל מקרה.

את בקשת הפטור ניתן לבקש באופן עצמאי על ידי הגשת הטפסים הרלוונטיים לפקיד השמה האזורי או אפילו באופן מקוון. למרות זזאת, ההמלצה היא לפעול עם ליווי של איש מקצוע מומחה בתחום כדי לקבל פטור מלא כמו שאתם רציתם. ליווי מקצועי במקרה כזה הוא הכרחי במיוחד כדי לצלוח ביעילות את כל הבירוקורטיות הנלוות.

ניתן להגיש ערעור תוך 45 יום מיום קבלת ההחלטה. ההמלצה היא לערער יחד עם איש מקצוע מנוסה בתחום.

אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב

בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים.
בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.

מידע נוסף סביב הנושא
החזר מס לגרושים

מצבים משפחתיים מסוימים מקנים הטבות מס. גירושין מקנים נקודות זיכוי המפחיתות את גובה המס המשולם. הרבה גרושים לא יודעים שהם יכולים לקבל החזר מס. כאן

קרא עוד »
החזרי מס לזוגות נשואים

זוגות נשואים זכאים לקבלת הטבות מס על כל מיני מצבים משפחתיים. הטבת המס הידועה היא נקודות הזיכוי המתקבלות על כל הצטרפות של ילד למשפחה. נישואין

קרא עוד »