החזרי מס בגין הפסקות עבודה

שכיר משלם מס הכנסה בתוך תלוש המשכורת שלו. התשלום הוא על פי גובה ההכנסה השנתי הצפוי בהתאם לגובה השכר. ברגע שהעובד נאלץ להפסיק את עבודתו, גובה ההכנסה השנתית החייבת במס קטן וממילא הוא זכאי לקבל החזר מס בגין הפסקות עבודה. כאן בכתבה נתייחס לנושא החזרי מס הניתנים בגין עבודה. אם גם אתם נאלצתם להפסיק את עבודתכם במהלך השנה, יתכן ואתם זכאים לקבל החזר מס. מוזמנים להכיר את הנושא טוב יותר.

מה זה החזרי מס בגין הפסקות עבודה?

כאמור, מס הכנסה משולם באופן חודשי מתלוש המשכורת של השכיר על פ י הערכת ההכנסה השנתית. ברגע שחלים שינויים בתדירות העבודה והעובד מפסיק את עבודתו, בין אם בגלל פיטורין, מחלה או אפילו חל”ת, גובה ההכנסה השנתית החייבת במס קטן וממילא יוצא שהעובד שילם מס גבוה יותר ממה שהיה צריך. מקרים כאלו מזכים את העובד בקבלת החזרי מס בגין הפסקות עבודה.

החזר מס הוא תשלום המס העודף ששולם. ניתן לקבל החזר מס הכנסה רק לאחר תום שנת המס עליה מוגשת הבקשה. כל עוד ולא הסתיימה השנה לא ניתן להגיש בקשה להחזר מס. חשוב לציין שאת החזר המס, רשות המיסים לא תביא מעצמה. כדי לקבל החזר מס יש להגיש בקשה לרשות המיסים.

הסיבות לקבלת החזרי מס בגין הפסקות עבודה

החזרי מס בגין הפסקות עבודה ניתנות מסיבות שונות. כאן נפרט את סוגי ההפסקות המזכות שכירים בקבלת החזרי מס החזרי מס בגין הפסקות עבודה.

החזר מס עקב יציאה לחל”ת

מאז הקורונה שומעים יותר על יציאה לחל”ת. מדובר ביציאה לחופשה ללא תשלום. גם חל”ת מקנה זכות לעובד לקבל דמי חל”ת ולכן עובדים שיצאו לחל”ת לתקופה של מעל חודש, יהיו זכאים לקבל החזר מס בגין היציאה לחל”ת המפחיתה את גובה ההכנסה השנתית החייבת במס.

החזר מס עקב פיטורין

הסיבה הכי נפוצה לקבלת החזר מס בגין הפסקות עבודה היא פיטורין או אפילו התפטרות עצמית. דמי אבטלה לא מחויבים במס ולכן עובד שכיר שלא עבד במשך חודש אחד לפחות וקיבל דמי אבטלה פחותים מגובה השכר שלו, יהיה זכאי להחזר מס על החודשים בהם לא עבד וקיבל דמי אבטלה.

החזר מס עקב מחלה ממושכת

כאן לא מדובר על ימי מחלה המגיעים לעובד על פי חוק. אלא על עובד שנאלץ להחסיר ברצף מעבודתו בעקבות מחלה ממושכת שלא מאפשרת לו לעבוד למרות שהוא ניצל את כל ימי המחלה שלו. מצב כזה מוביל לירידה בגובה ההכנסה השנתית של העובד וממילא הוא יהיה כאי לקבל החזר מס על תקופה זו.

מעוניינים לקבל החזר מס?

כדי לקבל החזר מס צריך לפעול. לא מספיק לברר אם זכאים או לא. צרו איתנו קשר ונבדוק ללא עלות  האם אתם זכאים להחזר מס. אתם לא תצטרכו להתמודד עם הטפסים והבירוקרטיה. תמורת 10%עמלה  מסכום החזר המס אנו נגיש את הבקשה לרשות המיסים רק אחרי בדיקה שאאכן מגיע לכם החזר מס.