החזר מס מסיבות פיננסיות

זמן קריאה: 2 דקות

קיימות מגוון סיבות פיננסיות העשויות לזכות את בעליהן בהחזר מס בתום שנת המס או אפילו בהחזר מס רטרואקטיבי. הרי אנו משלמים מס על מגוון עסקאות פיננסיות שאנחנו מבצעים. על רווחים, על רכישת ביטוחים, על תרומות ועוד. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע שכדאי להכיר בנושא. אולי גם אתם זכאים להחזר מס מסיבות פיננסיות. מוזמנים להמשיך איתנו.

החזר מס על רווחים
החזר מס על רווחים

החזר מס על תרומות

על פי פקודת מס הכנסה בסעיף 46, תרומה של 180 ₪ למוסר מוכר מזכה את התורם בהחזר מס בגין התרומה. תרומות פטורות ממס וכך התורם זכאי לקבל החזר מס על ההכנסה שקיבל ואותה הוא תרם למוסד מוכר. החזר כזה יכול להגיע ל-35% מגובה התרומה ולכן החזר מס הוא הנפוץ ביותר. אנשים זוכרים אותו כי הם מעוניינים לקבל אותו. כדי לקבל החזר מס כזה תהיו חייבים לשמור את הקבלות על התרומות.

החזר מס על רווחים

על רווחי הון משלמים מס. מדובר במס יקר של 25% מגובה הרווחים והוא מהווה שיקול משמעותי בפדיית מניות או עסקאות בשוק ההון. למרות הרווחים המצטברים, במקרים רבים מתרחשים גם הפסדים פחות רצויים. הפסדים מנכים מגובה הרווחים ובכך הם מפחיתים את גובה המס ששולם.

החזר מס שבח

מס שבח הוא מס המשולם על ידי אדם המוכר דירה ומרוויח מהדירה. על רווחים מדירה נמכרת חייבים לשלם מס שבח. למרות מחיר הדירה שעלה והוביל רווחים גבוהים במכירה, הרבה פעמים בעל הדירה השקיע רבות והוציא מכספו עבור שיפוץ וכדומה כדי להעלות את ערך הדירה. הוצאות אלו מזכות את מוכר הדירה בקבלת החזר מס חלקי ממס השבח ששילם.

החזר מס על רכישת ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא ביטוח שיש לכל בעל משכנתא ולכן כדאי שתבדקו אם קיבלתם אי פעם בגין כך החזר מס. אם לא, עכשיו זה הזמן. ביטוח חיים מזכה בהנחה על המס ההכנסה המשלמת את הביטוח. כשההנחה לא נלקחת בחשבון, בעל הפוליסה יהיה זכאי לקבלת החזר מס.

 

החזרי מס מסיבות פיננסיות – מגוון הסיבות גדול

כאן פירטנו סיבות מובילות אך קיים מגוון גדול של סיבות נוספות להחזרי מס מסיבה פיננסית. זה יכול להיות החזר מס בגין משיכת קרן פנסיה, תשלום מזונות, תשלום עודף על מס רכישה, קצבה המתקבלת מביטוח לאומי ועוד. כדי לקבל את המגיע לכם, ההמלצה היא לברר את הנתונים. אין סיבה לשלם מחיר יקר אבל גם אין סיבה להשאיר את הכסף המגיע לכם ברשות המיסים.

 

איך מקבלים את החזר המס?

אם יש לכם ספק בנוגע לזכאותכם להחזר מס, התייעצו על כך עם רואה חשבון מומחה שידע לתשאל אתכם בצורה נכונה לבדיקת זכאותכם. אם גיליתם שאתם זכאים, תצטרכו לפעול לקבלת ההחזר. לשבת ולחכות זה לא הפתרון. הכסף הוא שלכם ואתם האחראים הבלעדיים שלו.

השאירו פרטים עכשיו
וקבלו בדיקת התאמה ח-י- נ-ם!
לא קיבלתם לא שילמתם

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

האם ניתן לתבוע החזר מס על תקופה שהסתיימה?

ניתן לבקש החזר מס רטרואקטיבי על תקופה של עד 6 שנים אחרונות. אם אתם באמצע שנה ואתם רוצים לתבוע עליה החזר מס, תצטרכו לחכות לתום שנת המס עליה אתם מעוניינים להגיש את הבקשה.

מה צריך לעשות כדי לקבל את החזר המס?

כדי לקבל את החזר המס יש להגיש בקשה להחזר באופן פרונטלי אצל פקיד השומה. בכל זאת ההמלצה הגורפת היא לפנות לראה חשבון מקצועי שידע לפעול עבורכם באופן המקצועי והמתקדם ביותר.

איך אדע אם אני זכאי לקבל החזר מס מסיבה פיננסית?

כדי לדעת אם זכאים לקבלת החזר מס, חשוב להכיר היטב את נתוני המיסים. ההמלצה היא להיעזר ברואה חשבון שידע לבדוק את זכאותכם בצורה המקיפה והיעילה ביותר.

מה גובה החזר המס שיתקבל?

כל החזר מס יהיה בגובה סכום אחר. מדובר במס שמשולם בהתאם לגובה ההכנסה. ככל שההכנסה גבוהה יותר, גם גובה המס גבוה יותר. נתונים מזכים שלא עודכנו מזכים בהחזר מס והסכומים משתנים. הסכומים עשויים להצטבר וכך מקבל ההחזר עשוי ליהנות מסכום משמעותי גבוה במיוחד.

השאירו פרטים עכשיו
וקבלו בדיקת התאמה ח-י- נ-ם!
לא קיבלתם לא שילמתם

אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב

בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים.
בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.

מידע נוסף סביב הנושא
החזר מס שבח

כשמוכרים נכס מקרקעין, צריכים לשלם מס שבח בגין הרווחים שנוצרו ממכירת הנכס. הרי מחירי הדיור בישראל מאמירים משנה לשנה ולכן גם גובה הרווחים עשוי לעלות

קרא עוד »
החזר מס מהפסדים

על רווחים בשוק ההון נדרשים לשלם מס גבוה של 25%. אך חשוב לדעת כי ניתן לקבל את החזר מהמס ששולם בגין הפסדים שהתרחשו במהלך המכירה.

קרא עוד »