החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה

שכירים רבים המקבלים משכורת גבוהה לא מודעים לכך שהם זכאים לקבלת החזר מס משמעותי. מיתוס נפוץ טוען שמי שמקבל משכורת גבוהה לא זכאי לקבל החזר מס, אבל חשוב לדעת שזה לא נכון מהיסוד. הרבה בעלי משכורות גבוהות נהנים מהחזרי מס גבוהים במיוחד.  זו המציאות ואם אתם משתייכים לבעלי המשכורות הגבוהות, כדאי שתקראו את המידע שהנגשנו כאן עבורכם ותבדקו את זכאותכם להחזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה.

מה הסיבה בשלה בעל משכורת גבוהה זכאי לקבל החזר מס?

קיימות מגוון סיבות המזכות בעלי משכורות גבוהות בהחזרי מס. הסיבה המוכרת ביותר היא עבודה אצל מספר מעסיקים במקביל וחוסר תיאום מס. כל עוד והעובד לא ביצע תיאום מס כנדרש, הוא ישלם מס גבוה ללא צורך. רק לאחר תום שנת המס הוא יוכל להגיש בקשה לקבלת החזר המס ששילם.

למה החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה משתלם?

אם אתם שכירים בעלי משכורות גבוהה, כדאי שתדעו שגובה ההחזר עשוי להיות משמעותי במיוחד. בנוסף, ניתן לבקש החזר רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות כך שהסכום שתוכלו לקבל הוא גבוה במיוחד. קיימות מגוון סיבות שעשויות לזכות אתכם בהחזר מס ולא רק עבודה אצל מספר מעסיקים. כאן נפרט עבורכם את שאר הסיבות. אך חשוב שתזכרו כי החזר מס יכול להצטבר לסכום משמעותי גם בשל הרטרואקטיביות וגם בשל הכסף המוצמד למדד המחירים לצרכן.

מתי ניתן לקבל החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה?

כאמור, החזר מס כזה ניתן ממגוון סיבות. פירטנו את הסיבה הראשונה והיא חוסר תיאום מס כנדרש כאשר עובדים אצל שני מעסיקים ומעלה. כאן נפרט את שאר הסיבות המזכות בהחזר מס.

שכיר שהפסיק את עבודתו

כמעט כל הפסקת עבודה מזכה את העובד בהחזר מס הכנסה. אם יצאתם לחל”ת, מחלה ממושכת של מעל חודש, פיטורין, התפטרות או מעבר בין עבודות, גובה ההכנסות השנתי שלכם פחת ולכן תהיו זכאים לקבלת החזר מס הכנסה.

שכיר שמשכורתו ירדה

הרבה בעלי משכורות גבוהות לא נהנים ממשכורת יציבה. המשכורת שלהם היא בעלת פערים מחודש לחודש וכל שינוי הגורם לירידה במשכורת, עשוי לזכות את העובד בהחזר מס.

שכיר העובד בעבודה עונתית

עבודה עונתית מחייבת את העובד בתשלום מס כאילו שהוא עובד על פני השנה כולה. רק לאחר תום שנת המס העובד יכול לבקש את החזר המס ששילם.

שכיר העונה לקריטריון אחר

קיימות מגוון סיבות המזכות את העובד השכיר בהחזר מס. את מגוון הסיבות תוכלו למצוא אצלינו באתר או להתייעץ אם איש מקצוע מומחה בתחום שיתשאל אתכם ויבדוק את זכאותכם.

שורה תחתונה

החזר מס לשכיר עם משכורת גבוהה היא אפשרית ואף קיימת. מידי שנה רשות המיסים מפרסמת נתונים המצביעים על כך שהרבה לא יודעים על זכאותם לקבלת החזר מס וכך הכסף נשאר ברשות המיסים. לאחר 6 שנים לא ניתן לקבל את הכספים והם מתיישנים.