החזרי מס בגין פיטורין

פיטורין מזכים את העובד השכיר בקבלת החזר מס. הרבה פעמים מפוטרים טריים מחפשים להגדיל את ההכנסה שלהם והם לא יודעים שהם יכולים לעשות זאת על ידי הגשת בקשה לקבלת החזרי מס בגין פיטורין. כאן במאמר נדון בנושא זה וגם אתם תוכלו לקבל את המידע שאתם מחפשים כדי להכיר את זכויותיכם בנדון. מוזמנים להמשיך איתנו.

מה כוללים החזרי מס בגין פיטורין?

כמו כל החזר מס, גם כאן מדובר בהחזר מס הניתן בגלל תשלום עודף על תשלום המס המחויב. הסיבות לזכאות לקבלת החזרי מס הן רבות. אחת מהן, נפוצה במיוחד היא פיטורין. כאשר עובד מפוטר הוא משלם מס גבוה יותר בשני תחומים: בפיצויי הפיטורין שהוא מקבל ובהפרשה החודשית למס הכנסה ששילם עד כה.

בעקבות הפיטורין גובה ההכנסה השנתית יורד

גובה המס ששכיר משלם מחושב מתוך גובה ההכנסה השנתית הצפוי ומנוכה בפן החודשי. במקרה של פיטורין או כל הפסקת עבודה אחרת, גובה ההכנסה השנתית פוחת בעקבות הפיטורין וכך יוצא שהעובד שילם מס גבוה יותר ממה שהוא היה צריך. כי כשהוא שילם את המס בחודשים הקודמים, המס חושב על גובה ההכנסה השנתית הצפויה מבלי להתייחס לגובה ההכנסה השנתית שהתקבלה. במקרה כזה, לאחר תום שנת המס העובד יוכל לקבל החזר מס בגין הפיטורין.

בעקבות פיצויי הפיטורין העובד משלם מס גבוה

הפרשות המעסיק לפיצויי פיטורין העוברים את התקרה הקבועה בחוק (34,000 ₪ לשנה), מחייבות את העובד בתשלום מס. עובד שגוב ההפרשות לא הגיעה לתקרה הנקובה, יחויב בתשלום מס בעת משיכת הכספים.
מומלץ לבדוק הזכאות להחזר מס בגין פיצויים.

החזרי מס בגין התפטרות

גם התפטרות העובד מרצונו מזכה את העובד בהחזרי מס הכנסה מאותן סיבות שציינו כאן למעלה. בנוסף לסיבות אלו, חשוב לקחת בחשבון את גובה דמי האבטלה המתקבלים בתקופת האבטלה. כל עוד והעובד מקבל דמי אבטלה פחותים מגובה המשכורת הרגילה שלו, הוא יהיה זכאי להחזר מס בגובה הפער שבין דמי האבטלה למשכורת החודשית הרגילה אליה היה רגיל.

איך מקבלים החזר מס בגין פיטורין?

פוטרתם ואתם יודעים על זכאותכם. כעת אתם רוצים להגדיל את ההכנסה שלכם ופונים לבירור הפרוצדורה. חשוב שתדעו את ההליך הנדרש. אתם אלו שאמורים לבקש את החזר המס. מס הכנסה לא עורך סדר פנימי “ומגלה” שהוא חייב לכם כסף… זה לא עובד כך. אם שילמתם יותר מס, אף אחד לא יחזיר לכם אותו אם לא תבקשו זאת.

כדי לקבל החזר מס תצטרכו להמתין לסיום שנת המס הנוכחית עליה אתם מעוניינים להגיש את הבקשה. שימו לב, באפשרותכם לקבל החזר מס רטרואקטיבי גם על 6 השנים האחרונות כך שסכום ההחזר עשוי להיות גבוה מאוד. לגובה ההחזר הצפוי מוצמד מדד המחירים לצרכן המעלה את ערך הכסף שלכם. את הבקשה מומלץ להגיש בסיוע של איש מקצוע.