החזר מס מסיבות נוספות

זמן קריאה: 2 דקות

הרבה אנשים לא יודעים שהם זכאים להחזר מס וחבל. החזר מס יכול להגיע לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. כדי לדעת אם אתם זכאים, כדאי שתעקבו אחרי הנתונים המזכים. כאן בכתבה נציין מקרים המזכים בהחזרי מס. מוזמנים להמשיך איתנו כדי לקבל את המידע.

שינויים משפחתיים מזכה בהחזרי מס
שינויים משפחתיים מזכה בהחזרי מס

מה זה החזר מס?

החזר מס הכנסה הוא החזר יתרת התשלום ששולם למס הכנסה. אצל עצמאים, מס הכנסה גובה את התשלום בהתאם להערכת ההכנסות הצפויה ואם ישנם שינויים, העובד העצמאי זכאי להחזר מס ממקדמות המס ששילם.  אצל שכירים המס נגבה בתלושי השכר בהתאם לנתונים האישיים של העובד. ברגע שקיימים נתונים נוספים שלא נלקחו בחשבון, העובד זכאי להחזר מס על המס ששילם. ניתן לתבוע החזר מס הכנסה רטרואקטיבי על תקופה של 6 שנים אחורנית ולא יותר.

מהן הסיבות המזכות בהחזרי מס הכנסה?

טופס 101

הסיבה הנפוצה ביותר היא מילוי לא מדויק של טופס הקבלה לעבודה. הורה לילד בעל צרכים מיוחדים שלא ציין זאת בטופס 101 לדוגמא, לא יקבל את נקודות הזיכוי שמגיעות לו בגין כך, וממילא הוא ישלם מס גבוה יותר.

שינויים משפחתיים

כמעט כל שינוי משפחתי מזכה בנקודות זיכוי, זה יכול להיות גירושין, לידת ילד וכדומה. גם שינויים אישיים כמו מעבר דירה לעיר מזכה, סיום לימודי תואר, שירות במילואים ועוד, כל אלו מזכים בנקודות זיכוי שבהעדר עדכון שלהן, נגבה מס גבוה יותר מהנדרש.

עובד עצמאי שהוא גם שכיר

אם אתם גם שכירים וגם עצמאיים, ייתכן ואתם משלמים כפל מס. גם עבודה אצל יותר ממעסיק אחד לאורך שנה אחת או מספר עבודות בו זמנית, עשויות לזכות אתכם בהטבות מס.

תרומות על פי סעיף 46

תרומה על סך 180 ₪ לפחות, לשנה לגוף מוכר על פי סעיף 46, מזכה את התורם בהחזר מס על התרומות שנתן.

קצבאות מביטוח לאומי

קצבאות גבוהות כמו דמי לידה, תשלום על ימי אבטלה, ימי מילואים וכדומה, עשויים לזכות את מקבל התשלום בהטבת מס.

ביטוח חיים

ביטוח חיים או ביטוח אובדן כושר עבודה מזכים בהחזר מס בהרבה מן המקרים. גם הפרשות לפנסיה מזכות בפטור ממס, גם אם הן לא נעשו דרך תלוש השכר אלא באופן עצמאי.

דו”ח הכנסות

בזמן הגשת הדו”ח השנתי ניתן לראות אם יש עלילה לבקשת החזר מס בגין סיבות נוספות. את הדו”ח מנהל החשבונות שלכם יערוך עבורכם כך שהוא גם יגיד לכם אם אתם זכאים להחזר מס הכנסה בהתאם לדו”ח.

מה יהיה גובה ההחזר הצפוי?

החזר המס שתקבלו יהיה בהתאם לגובה המס העודף ששילמתם בעבר. הרי על ההכנסה שלכם, הייתם חייבים לשלם מס, שילמתם מס גבוה יותר ממה שאתם צריכים וכעת מנכים את גובה המס הנדרש מגובה המס ששולם והיתרה המתקבלת מועברת לחשבונכם בתוספת הצמדה למדד המחירים לצרכן.

השאירו פרטים עכשיו
וקבלו בדיקת התאמה ח-י- נ-ם!
לא קיבלתם לא שילמתם

תשובות לשאלות שרציתם לשאול

מי זכאי לקבל החזר מס?

אזרח ישראלי ששילם מס גבוה יותר ממה שהיה צריך לשלם, יהיה זכאי לקבל החזר מס. את החזר המס הוא לא  יקבל מבלי שיפעל לכך. הוא יצטרך להגיש עבור כך בקשה למס הכנסה ולעקוב אחרי ההתקדמות  בעניין.

איך אני אדע אם גם אני זכאי לקבלת החזר מס?

כדי לדעת אם אתם דכאים לקבלת החזר מס ההמלצה היא לבדוק זאת מול מנהל חשבונות או יועץ מס העוסק בתחום.

האם ניתן לקבל החזר מס הכנסה על שנה קודמת?

אם הייתם זכאים לקבל החזר מס הכנסה כבר לפני מספר שנים ולא טיפלתם בכך, תוכלו להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבי על שש השנים האחרונות. לא ניתן לקבל החזר מס על יותר משש שנים.

האם ניתן לקבל החזר מס הכנסה על השנה הנוכחית?

תוכלו לקבל החזר מס הכנסה רק בסיום השנה עליה תרצו לקבל את ההחזר. לא ניתן לקבל החזר לפני תום השנה והגשת דו”ח הכנסות שנתי.

השאירו פרטים עכשיו
וקבלו בדיקת התאמה ח-י- נ-ם!
לא קיבלתם לא שילמתם

תשובות לשאלות נפוצות

כל עיוור ולקוי ראייה בישראל יהיו זכאים לקבל פטור ממס.

כדי לקבל פטור ממס על מבקש הבקשה להיות בעל אחוזי נכות גבוהים של מעל 89% ובעל נכות שניתנה לתקופה של מעל 185 יום. בנוגע לאחוזי הנכות הנדרשים קיימים שינויים בהתאם לנכות ממנה המבוטח סובל ולכן ההמלצה היא לפנות לבירור מעמיק של קבלת הזכאות בכל מקרה.

את בקשת הפטור ניתן לבקש באופן עצמאי על ידי הגשת הטפסים הרלוונטיים לפקיד השמה האזורי או אפילו באופן מקוון. למרות זזאת, ההמלצה היא לפעול עם ליווי של איש מקצוע מומחה בתחום כדי לקבל פטור מלא כמו שאתם רציתם. ליווי מקצועי במקרה כזה הוא הכרחי במיוחד כדי לצלוח ביעילות את כל הבירוקורטיות הנלוות.

ניתן להגיש ערעור תוך 45 יום מיום קבלת ההחלטה. ההמלצה היא לערער יחד עם איש מקצוע מנוסה בתחום.

אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב

בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים.
בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.

מידע נוסף סביב הנושא
החזר מס לעולה חדש

עולים חדשים זכאים לנקודות זיכוי כל עוד והם מוגדרים כעולים חדשים. הרבה עולים חדשים לא מכירים את זכויותיהם ומשלמים מס הכנסה גבוה מבלי לקבל את

קרא עוד »