הפרשות המעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה

עובד זכאי לקבל פטור ממס על התשלומים שהמעסיק מפריש לרכישת ביטוח אובדן כושר עבודה. הפטור ממס ניתן אך ורק עד גובה התקרה הנקובה בחוק (1,926 ש”ח) ובתנאי שהן לא עולות על 7.5% מגובה השכר שלו. כאן בכתבה נפרט קצת מעבר על ביטוח אובדן כושר עבודה ומה צריך לעשות כדי לקבל פטור ממס על הפרשות המעסיק.

 

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה?

רבים מאיתנו מעדיפים להכחיש את העובדה שאנו לא יודעים מה יהיה איתנו. רק בורא עולם יודע מה יהיה איתנו. אובדן כושר עבודה יכול להתרחש לכל אחד, בכל עבודה שהיא. אובדן כושר עבודה הוא איבוד היכולת להכניס כסף מהעבודה הספציפית. לא צריכים לעבוד בעבודה מסוכנת כדי שיקרה דבר כזה ולכן המינימום הנדרש הוא ביטוח המכסה נזקים הנגרמים מאובדן כזה.

ביטוח אובדן כושר עבודה מפצה את המבוטח על איבוד היכולת לעבוד בעבודה אליה היה מורגל. קיים גם ביטוח אובדן כושר עבודה כללי המפצה את העובד על כל אובדן כושר עבודה ולא דווקא רק על אובדן היכולת הספציפית.

ניקח לדוגמא עבודה בתפירה שגרמה לפריצת דיסק לעובד עקב ישיבה ממושכת לאורך כל היום. במצב כזה העובד לא יכול להמשיך לעבוד בעבודה שאהב אך ייתכן והוא יוכל לעבוד בעבודות קלילות אחרות. אין ספק שכושר ההשתכרות שלו נפגע ולכן הוא יקבל קצבת אובדן כושר עבודה לאורך תקופת ההחלמה.

 

איך מפצים על אובדן כושר עבודה?

הפיצוי ניתן על פי הביטוח הנרכש. ביטוח אובדן כושר כללי או ספציפי לעבודה המסוימת. בנוסף, חשוב לדעת כי ניתן לקבל קצבת אובדן כושר עבודה גם באופן חלקי על פגיעה חלקית בכושר העבודה וכו’.

 

למה צריך ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח זה מגן על העובד מפני אי יכולת השתכרות העלולה להביא להתמוטטות כלכלית. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח הנרכש על ידי המעסיק ונכלל בביטוח הפנסיוני. עובד יכול לוותר על ביטוח אובדן כושר עבודה, אבל בכך הוא יפגע בזכויותיו במקרה כזה ולכן לא כדאי לוותר על ביטוח אובדן כושר עבודה.

האם הפרשות המעסיק לביטוח אובדן כושר עבודה מחויבות במס?

הפרשות המעסיק עבור העובדים נכללות בהוצאות עובדים והן מחויבות במס כמו כל הוצאה אחרת. למרות זאת, על הפרשות המעסיק לביטוח הפנסיוני ניתן לקבל פטור ממס על עוד וגובה ההפרשות לא עובר את גובה התקרה הנקובה בחוק והן לא מעל 7.5% מגובה השכר של העובד. למידע נוסף על החזרי מס על ביטוח אובדן כושר עבודה לחצו כאן.

 

הפרשת מעסיק עבור ביטוח פנסיוני וביטוח אובדן כושר עבודה שהיא מעל לתקרה ומעל ל7.5% מגובה שכר העובד, תהיה מחויבת בתשלום מס. גובה התקרה הוא 1,926 ₪ וחשוב לדעת כי גובה התקרה הנקובה בחוק משתנה משנה לשנה. חשוב לעקוב אחרי הנתונים כל שנה מחדש.

 

 

 

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.