החזרי מס למשפחות חד הוריות

משפחות חד הוריות מתמודדות עם נטל כלכלי לא פשוט. לא כל הורה מסוגל להתמודד כלכלית עם גידול ילדים בגפו ולכם ובמרבית המקרים, המצב הסוציו אקונומי של משפחות אלו הוא נמוך ומצריך עזרה. בתור משפחות חד הוריות תהיו זכאים לקבל החזר מס על ילדים מתחת לגיל 18. כאן ריכזנו עבורכם את המידע הרלוונטי ואתם מוזמנים להכיר את זכויותיכם המגיעות לכם.

 

מי מוגדר במשפחה חד הורית?

משפחה חד הורית מבחינה חוקית היא משפחה בה הורה אחד מגדל את הילד/ים וכך גם מצוין ברישומי הביטוח לאומי. ההורה חייב להיות רשום בנפרד ובנוסף הוא יוכל לקבל הטבות מס רק עד הגיע הילד לגיל 19. מקרים כאלו של משפחות חד הוריות מתרחשים ממגוון סיבות כמו התאלמנות, גירושים, פרידה של ההורים, אם יחידנית ועוד.

 

איך הטבות המס מסייעות למשפחות חד הוריות?

כאמור, המדינה מעוניינת לסייע למשפחות חד הוריות ולכן היא מעניקה להם נקודות זיכוי על כל ילד. כל נקודת זיכוי מקנה הנחה מגובה המס הנדרש לתשלום וכך ההורה היחדני נהנה מסיוע קטן מהמדינה.

 

מתי הורה יחיד יכול לקבל החזר מס?

החזר מס ניתן כאשר שילמו מס גבוה מגובה המס הנדרש. הרי הרבה מאיתנו זכאים לקבל נקודות זיכוי בשל מגוון סיבות. ל תמיד אנחנו דואגים לעדכן בכך את רשות המיסים וכך אנו משלמים מס גבוה יותר מהנדרש.

 

את העדכון ניתן לבצע בטופס 101 כשעובדים בתור שכירים. אצל עצמאים העדכון יהיה שונה אך גם הוא מתבקש ולא מובן מאליו. כל עוד ולא עדכנתם את הנתונים החדשים (כמו לידת ילד), אתם משלמים מס גבוה יותר ממה שאתם צריכים.

 

הורה יחיד שלא ידע על נקודות הזיכוי שלו, או שהוא לא עידכן את מעסיקו כנדרש, ישלם מס גבוה ולכן הוא יהיה זכאי בתום שנת המס להחזר מס.

 

על איזו תקופה ניתן להגיש בקשה להחזר מס?

תוכלו לבקש החזר מס רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות. אם לא תבעתם זרה מס גבוה ששילמתם לפני 8 שנים לדוגמא, לא תוכלו לקבלו חזרה וחלה עליו חוק ההתיישנות. מסיבה זו לא כדאי להזניח את הדברים.

 

ההמלצה היא לפנות כבר בתום שנת המס לרשות המיסים בבקשה לקבלת בחזר מס. אין סיבה לשלם יותר ואין סיבה להשאיר את הכסף המגיע לכם ברשות המיסים.

 

החזרי מס למשפחות חד הוריות – סיכום

משפחות חד הוריות מתמודדות עם קשיים כלכליים והן זכאיות בשל מצבן לקבל נקודת זיכוי נוספת על עצם הגדרת הורה יחיד. הורה יחיד הוא הורה שמגדל את ילדיו לבד והוא זכאי לקבל נקודת זיכוי זו עד להגיע הילד לגיל 18, פי שסיכמנו כאן. בנוסף לכך, הורה יחידני מקבל נקודות זיכוי נוספות, כרגיל, על כל ילד בהתאם לנתונים שלו.

 

 

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.