החזר מס לידועים בציבור

נושא החזרי המס לא ידוע בקרב כל אזרחי ישראל. הרבה זוגות ידועים בציבור לא מודעים להטבות המס להם הם זכאים. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע על החזרי מס לידועים בציבור. אם אתם ידועים בציבור או מתעניינים בנושא, המשיכו איתנו כדי להכיר את זכויותיכם.

מי נחשב לידוע בציבור?

על פי חוקי המס בישראל, ידועים בציבור הם זוגות לא נשואים החיים יחד. זה יכול להיות חיי שותפות בה מתנהלת מערכת יחסים זוגית ללא נישואין. נישואין אלו נוגדים את התורה ולכן על פי חוקי הדת לא ניתן להינשא במקרים כאלו. זוגות שבחרו בדרך הזו בכל זאת, יכולים להצהיר על עצמם כזוג ידוע בציבור. בביטוח לאומי מתבצע הרישום כידועים בציבור ואם אין רישום המופיע בביטוח לאומי העניין הופך לסוגיה מורכבת.

איך המצב המשפחתי משפיע על המס הנגבה?

כשזוג נשוי כדת וכדין, הוא מוכר כך על ידי המדינה והוא גם מקבל הטבות מס בגין נישואיו וילדיו. זוגות לא נשואים בציבור לא נשואים על פי חוק ולכן עולה השאלה האם גם הם מקבלים את נקודות הזיכוי שזוגות נשואים מקבלים? והתשובה היא לא בדיוק. אבל גם הם זכאים להטבות מס.

כמה נקודות זיכוי מקבלים ידועים בציבור?

זוגות ידועים בציבור זכאים כמו זוגות נשואים לקבל נקודות זיכוי על ילדיהם. האב והאם, כל אחד מקבל נקודות זיכוי נפרדות. כל זה בתנאי שהם אכן רשומים כזוגות ידועים בציבור. כל עוד ולא הוגדרה ההגדרה, לא תמיד העניינים יהיו פשוטים כל כך.

קיימים מקרים נוספים מורכבים כמו אם חד הורית שהכריזה על עצמה כידועה בציבור וכך היא יכולה לקבל נקודת זיכוי נוספת במקרים מסוימים.

מתי ידועים בציבור זכאים להחזרי מס?

החזר מס ניתן למי ששילם מס גבוה יותר ממה שהיה צריך. הרבה אנשים לא יודעים על זכויות המס שלכם ולכן הם גם לא דואגים להצהיר בטופס 101 שלהם על מצבם המשפחתי המדויק וכך הם משלמים מס גבוה ויקר יותר מידי.

אם הם שמים לב תוך 6 שנים למס היקרא ששילמו, הם יכולים להגיש בקשה להחזר מס בתור ידועים בציבור. חשוב לזכור שקיימות מגוון סיבות לקבלת החזרי מס ואין כל צורך להכריז על סטטוס ידועים בציבור כל עוד וניתן להינשא על פי חוקי התורה והיהדות.

החזרי מס לידועים בציבור – סיכום

סיכמנו כאן מי מוגדר כידוע בציבור ואיך מגדירים זאת. ראינו כי גם זוגות כאלו שבחרו בדרך שונה, זכאים לקבלת הטבות מס. הרבה מהם לא יודעים על הטבות המס המגיעות להם ומשלמים מס גבוה ולאחר מכן הם זכאים לקבל החזר מס רטרואקטיבי. למרות זאת, הדגשנו כי אין סיבה לחיות כידועים בציבור כל עוד וניתן להינשא בנישואין הלכתיים כדת וכדין.