החזרי מס לזוגות נשואים

זוגות נשואים זכאים לקבלת הטבות מס על כל מיני מצבים משפחתיים. הטבת המס הידועה היא נקודות הזיכוי המתקבלות על כל הצטרפות של ילד למשפחה. נישואין על פי חוק יכולים להיות משתלמים מבחינת המיסוי ולכן תוכלו למצוא גם כאלו שלא חשבו להינשא כחוק אם לא הטבות המס המקלות על ההוצאות הכלכליות. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם מידע על החזרי מס לזוגות נשואים. מוזמנים להכיר את זכויותיכם בתור נשואים.

 

אילו הטבות מס מקבלים זוגות נשואים?

בתור זוג נשוי תוכלו לקבל הטבות מס. ולא על עצם הנישואין אלא על בניית התא המשפחתי. זה אומר שאם נישאתם, לא תראו שוני בגובה נקודות הזיכוי שלכם. אך אם חלו שינויים בתא המשפחתי כמו מחלה של בן הזוג, הצטרפות של ילד למשפחה וכל גורם אחר המוכר לרשות המס וידוע כמוביל להתמודדות כלכלית, תהיו זכאים לנקודות זיכוי נוספות.

 

מהן נקודות זיכוי?

כל אחד מאיתנו משלם מס הכנסה מתלוש השכר שלו בתור שכיר או ממקדמות המס החודשיות שהוא משלם בתור עצמאי. כל אדם מקבל נקודות זיכוי המקנות הנחה מתשלום המס בהתאם לסטטוס האישי שלו. כל נקודת זיכוי שווה כמאתיים שקלים וגובהה מתעדכן אחת לשנה. כך מצטבר באופן שנתי חיסכון נאה רק מנקודות הזיכוי הקיימות.

 

מי זכאי לקבל החזרי מס לזוגות נשואים?

כפי שמבינים מהשאלה, זוג נשוי זכאי לקבל החזר מס. אך החזר מס ניתן רק למי ששילם מס עודף על המס שהיה צריך לשלם. מסיבה זו חשוב להכיר את הפרמטרים המזכים בנקודות זיכוי במהלך חיי הנישואין.

 

החזרי מס בגין התרחבות המשפחה

כל לידה של ילד, מוסיפה להורים נקודת זיכוי. נקודות הזיכוי מצטברות אחת לשנייה וכך יכולים להגיע לסכום כולל משמעותי. על שנת הלידה הראשונה ההורים מקבלים 1.5 נקודות זיכוי כמענק. כל ילד עד גיל 6 מזכה את ההורים בנקודת זיכוי נוספת בנוסף לנקודת זיכוי אחרת שניתנת להורים עד להגיע היילד לגיל 18.

 

החזרי מס בגין מחלת בן זוג

לא פעם קורה שבן הזוג לא יכול לעבוד והוא נאלץ להיעדר מהעבודה ולהכניס כסף לתא המשפחתי כפי שהיה רגיל. במקרים בהם המחלה התארכה לתקופה של מעל חצי שנה, בן הזוג העובד יהיה זכאי לקבל נקודות זיכוי בגין כך.

 

החזרי מס לזוגות נשואים – סיכום

סיכמנו בכתבה את הסיבות המובילות המזכות זוגות נשואים בנקודות זיכוי. חשוב לדעת כי קיים מגוון גדול של סיבות המזכות אנשים בקבלת החזרי מס כך שהתייעצות עם רואה חשבון מומחה בתחום יכולה להאיר עיניים ולגלות סכומים אבודים נוספים שניתן לקבל עליהם החזר מס. למרות זאת, ניתן לפעול באופן עצמאי לקבלת החזר מס ולהגיש באופן מקוון בקשה להחזר מס באופן מקוון או לפנות לאתר לפקיד השומה האזורי. בהצלחה!

 

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.