החזר מס על משיכת קרן פנסיה

על משיכת קרן פנסיה לפני זמן הפרישה, תצטרכו לשלם מס בגובה 35%. מדובר בגובה מס יקר במיוחד ומסיבה זו גם גובה ההחזר הצפוי עשוי להיות גבוה. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שנושא. מוזמנים להכיר את זכויותיכם.

מה קורה במשיכת קרן פנסיה?

כשאתם מגיעים למשוך כספי פנסיה, אתם נדרשים לשלם מס של 35% מגובה הכספים שבקופה. המדינה לא מעודדת משיכת כספי פנסיה מהסיבה בשלה היא חוקקה את חוק הפנסיה. היא מעוניינת שלכל אדם תהיה קצבה חודשית פנסיונית בגיל פרישה. קופת הפנסיה משמשת אותנו למטרה זו.

 

הפרשה לפנסיה היא הפרשה משתלמת. הכסף מופרש מידי חודש, גם על ידי המעסיק וגם על ידי העובד. הכספים נחסכים ומושקעים על ידי החברה המנהלת את הקרן וכך ערך הכסף בקופה עולה והעובד נהנה בגיל הפרישה מכספי פנסיה.

באילו מקרים ניתן לבצע משיכת קרן פנסיה מבלי לשלם מס?

קיימות מגוון סיבות המאפשרות משיכת קרן פנסיה מבחינה חוקית ללא צורך בתשלום המיסים הנלווים למשיכה כזו בדרך כלל. אם משכתם את קרן הפנסיה שלכם למרות שעניתם על אחד מהקריטריונים הללו, תהיו זכאים להחזר המס ששילמתם.

אחוזי נכות גבוהים

אחוזי נכות גבוהים עשויים לזכות את בעל הנכות או את בן/ת זוגו במשיכת קרן הפנסיה ללא צורך בתשלום המס הנדרש.

מות המבוטח

מבוטח פנסיה שהלך לעולמו מותיר את קופת הפנסיה שלו לשאיריו. משיכה במקרה כזה פטור ממס.

פיטורין

עובד שפוטר או התפטר יכול למשוך את כספי הפיצויים הנמצאים בקופת הפנסיה שצבר במקום העבודה שעזב מבלי צורך לשלם מס על כך.

 

עלויות רפואיות גבוהות

מבוטח חולה שנאלץ לממן טיפולים בריאותיים יקרים באופן חריג, יכול לקבל אישור למשיכת קרן הפנסיה מבלי לשלם על כך מס. ניתן למשוך במקרה כזה אך ורק את עלויות הטיפול ולא יותר. בנוסף, חשוב לדעת כי לא עלות רפואית גבוהה תוכר רק הוצאה שהיא גבוהה יותר מחצי ההכנסה השנתית של המבוטח.

שכר נמוך במיוחד

בעל קרן פנסיה ששכרו הופחת משמעותית והוא לא מגיע לשכר המינימום הקבוע בחוק, הוא יוכל למשוך את קרן הפנסיה ללא מס, אך ורק על פי התנאים המגבילים הללו: מבוטח החי לבדו יכול למשוך כספים עד להשלמת ההכנסה לגובה שכר המינימום בשוק. לעומת זאת, מבוטח נשוי בעל ילדים, יכול למשוך סכום גבוה יותר המשלים את שכרו פי שניים מגובה שכר המינימום.

הגעה לגיל פרישה

ברגע שהגעתם לגיל 67 ואתם מעוניינים למשוך את כספי הקופה. אם כספי הקופה הם לא מעל 90 אלף ₪, תוכלו להגיש עבור משיכה ללא מס בקשה מיוחדת למס הכנסה.

 

שורה תחתונה

ניתן לקבל החזר מס על משיכת קרן פנסיה במקרים שונים. כאן פירטנו את המקרים המזכים בקבלת החזר מלא של המס ששולם. אנשי המקצוע שלנו יעזרו לקבל החזר מס על משיכת קרן פנסיה.

 

 

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.