החזר מס לעולה חדש

עולים חדשים זכאים לנקודות זיכוי כל עוד והם מוגדרים כעולים חדשים. הרבה עולים חדשים לא מכירים את זכויותיהם ומשלמים מס הכנסה גבוה מבלי לקבל את נקודות הזיכוי המגיעות להם. בהתאם לפקודת מס הכנסה, ניתן לקבל החזר מס על מס ששולם מעבר לצורך הנדרש. כאן בכתבה נפרט על מס הכנסה לעולה חדש.

מי נחשב לעולה חדש?

לפי חוק השבות עולה חדש הוא מי שיש לו אשרת עלייה או שהוא זכאי לקבל תעודה כזו, הוא עולה חדש.

 

מה זה החזר מס לעולה חדש?

החזר מס הוא קבלת החזר תשלום המס ששולם למס הכנסה. בתור עולים חדים הרבה לא מכירים את זכויותיהם ומשלמים מס גבוה מכפי הנדרש. במקרה כזה ניתן לקבל החזר מס הכנסה כל עוד ולא עברו מעל 6 שנים.

 

אילו נקודות זיכוי מקבל עולה חדש?

אולי אתם לא יודעים, אבל בתור עולים חדשים אתם זכאים בשנה וחצי הראשונות לעלייתכם ארצה, 0.25 נקודת זיכוי. לאחר שעברה שנה וחצי, אתם זכאים ל-0.17 נקודות זיכוי למשך חצי שנה נוספת. בהמשך, תהיו זכאים לקבל 0.84 נקודות זיכוי עד למלאות שלוש שנים מיום עלייתכם ארצה.

 

ניתן לדחות את הטבות המס

עולה חדש שעלה לארץ אך לפני שהתחיל לעבוד בחר ללמוד לימודי תואר או אפילו יצא לשרת בצה”ל, זכאי לדחות את תקופת הטבות המס לה הוא זכאי עד לסיום הלימודים.
כדאי שתדעו, אם אתם יודעים שאתם יוצאים מהארץ לתקופה של יותר מחצי שנה, אתם יכולים לבקש לדחות את תקופת הטבות המס לזמן החזרה שלכם.

 

פטור ממס על רווחי הון לעולה חדש

עולים חדשים זכאים לפטור ממס על רווחי הון לתקופה של 10 שנים מיום עלייתם. בממשלה עודדו צעד זה כדי לעודד עליית אנשים בעלי אמצעים לישראל. פטור ממס על רווחי הון הוא פטור משתלם שיכול לחסוך לכם בתור עולים חדשים, מאות אלפי שקלים.

 

בישראל, גובה המס הקיים על רווחי הון מגיע ל-0.25 אחוז מגובה הרווחים. מדובר באחוזים שיכולים להסתכם בסכומים גבוהים במיוחד ולכן כדאי להכיר את ההטבה הזו שבתור עולים חדשים אתם זכאים לה. אם השקעתם ולא משכתם את ההשקעה תוך 10 שנים, תצטרכו לשלם מס, רק על הרווחים שהצטברו מיום סיום 10 השנים הראשונות לעלייתכם ארצה.

 

סיכום החזר מס לעולים חדשים

לאחר שסיכמנו מיהו עולה חדש ולאילו נקודות זיכוי הוא זכאי, כדאי לדאת שלא כל עולה חדש מודע לזכויותיו ובמקרה בו הוא שילם מס למרות שלא היה צריך או שהוא שילם מס ללא קבלת נקודות זיכוי, הוא יהיה זכאי לקבל החזר מס הכנסה. הגשת בקשה לקבל החזר מס הכנסה היא לא מורכבת מבחינה טכנית כי אם מבחינה מקצועית. בתור עולים חדשים, פנו לקבל סיוע מרואה חשבון מומחה.

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.