החזרי מס בגין מילואים

החזר מס בא לחפות על מצב בו האזרח שילם מס יותר ממה שהיה צריך לשלם יותר. בתור משרתי מילואים אתם אמורים לדעת שיש לכם הטבות מס ששירות המילואים מקנה לכם. קיימים גורמים רבים לקבלת החזר מס בגין מילואים וכאן בכתבה נרחיב בנושא החזרי המס הניתנים בגין מילואים. כדאי שתכירו את הנושא כדי לקבל את מה שמגיע לכם.

 

מה זה החזרי מס בגין מילואים?

בתור משרתי מילואים אתם מכירים את מצב העבודות. לא קל למצוא עבודה בתור משרת מילואים הנקרא להתייצבות מיידית הגורמת להפסד ימי עבודה. המדינה יודעת את זה ולכן גם מצ’פרת משרתי מילואים בהטבות מס בדמות נקודות זיכוי.

 

מה זה נקודות זיכוי?

כל הכנסה החייבת במס נגבית בתשלום מס ממנו מנוכים נקודות הזיכוי המזכות את בעליהן בהנחה בתשלום המס הנגבה. נקודות הזיכוי מצטברות אחת לאחת ויחד הן יכולות להקנות הנחה משמעותית. כל נקודת זיכוי שווה כסף וערך נקודת זיכוי אחת שווה לסכום של כ-200 ₪. הסכום משתנה אחת לשנה ולכן גם לא ציינו סכום מדויק. חשוב לדעת שכל נקודת זיכוי משפיעה ומצטברת בסופו של דבר לסכום משמעותי בטווח השנתי.

 

אילו נקודות זיכוי תקבלו בגין מילואים?

נקודות הזיכוי שמשרת מילואים יקבל ינתן בהתאם למספר הימים בהם שירת. על תקופה של פחות מ-10 ימי מילואים לא ניתן לקבל נקודת זיכוי. כאן נפרט בפניכם את נקודות הזיכוי הניתנות בגין מילואים.

 

מספר ימי המילואים גובה נקודות הזיכוי
10-14.5 ימי מילואים 0.5 נקודת זיכוי
15-19.5 ימי מילואים 1 נקודת זיכוי
20-36.5 ימי מילואים 1.5 נקודת זיכוי
37 ימי מילואים ומעלה 2 נקודות זיכוי בלבד לכל התקופה

 

 

איך מגישים בקשה לקבלת החזר מס בגין מילואים?

מס הכנסה לא יעשה מעצמו סדר וידע אם שירתתם במילואים או לא. אתם אלו שצריכים לדרוש את המגיע לכם ולפנות לצורך כך לרשות המיסים בדרישה לקבלת החזר מס בגין מילואים שהיו אמורים להוסיף לכם נקודות זיכוי.

 

תוכלו להגיש בקשה להחזר מס בגין מילואים במספר אופנים:

הגשה בקשה מקוונת

באתר רשות המיסים תוכלו להיכנס לאזור האישי ולהגיש בקשה להחזר מס. אם אין לכם הכנסות מהשכרת דירות ורווחים משוק ההון, תוכלו להגיש את הבקשה אונליין, על ידי העלאת הקבצים הנדרשים לאתר רשות המיסים.

 

הגשת בקשה פרונטלית

תוכלו לפנות לפקיד השומה הקרוב אליכם ולהגיש את בקשתכם באופן פיזי. הגשה כזו היא הרבה פעמים יעילה יותר כיוון שהמשוב המתקבל הוא מיידי ומייד ניתן לדעת אם יש צורך בהגשת מסמכים נוספים והשלמות נדרשות.

 

הגשת בקשה על ידי מנהל חשבונות

הרבה אנשים מעדיפים לתת למקצוענים בתחום לעבוד בשבילם. יש בכך צדק רב. פעמים רבות ההגשה לא נעשית כראוי, נגררת על פני זמן רב בשל כך ולא תמיד נעשים בקלות. מנהל חשבונות מבין את התחום ולכן הוא יוכל לסייע לכם בקלות. הוא יעשה עבורכם את העבודה ואתם תדעו שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם לקבל.

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.