החזרי מס בגין תושב יישוב ספר

בתור תושבים בישוב שהוגדר כישוב ספר, תהיו זכאי לנקודות זיכוי המקנות לכם הנחה בתשלום המס הנדרש. הרבה תושבי יישובי ספר לא מודעים לזכויותיהם וממילא משלמים מס גבוה למרות שהם יכולים לשלם מס נמוך יותר. במקרה כזה התושב יהיה זכאי לקבל החזר מס. כאן בכתבה נרחיב על החזרי מס בגין תושב יישוב ספר. אם אתם מתגוררים ביישוב כזה, המשיכו לעקוב להכרת זכויותיכם.

 

אילו יישובים הם יישובי ספר?

יישובי ספר הם יישובים מזכים שהוגדרו כך בחוק. הם מזכים את תושביהם בהטבות מס משמעותיות בהתאם למיקום העיר המזכה. באופן עקרוני, לא ניתן לקבוע על יישוב מסוים שהוא תושב ספר כיוון שהנתונים מתעדכנים אחת לשנה באתר רשות המיסים. יישובים פריפריאליים הופכים למבוקשים ובכך הטבות המס פוחתות גם הן.

 

גובה אחוזי ההנחה הניתנת בתשלום המס מושפעים ממיקום היישוב. רק מי שגר ביישובים הללו זכאי לקבל את הטבת המס האמורה. אם מרכז החיים שלכם הוא לא בישוב המזכה, לא תוכלו לקבל את הטבת המס.

 

מהם התנאים לקבל החזרי מס בגין תושב יישוב ספר?

אם לא מימשתם את זכאותכם לקבלת הטבות מס, תהיו זכאים לקבל החזר מס בגין תושב ספר.

כדי לקבל את הטבות מס הניתנות בגין יישוב מזכה, תצטרכו לעמוד בכללים הבאים:

  • אתם תושבי יישוב שהוגדר כיישוב ספר ואתם מתגוררים בו.
  • אתם גרים ביישוב לפחות שנה אחת.
  • גם על מגורים של מספר חודשים ביישוב ספר ניתן לקבל הטבת מס באופן יחסי.
  • מרכז החיים שלכם נבחן והוכר ביישוב ספר.

 

איך בוחנים את מרכז החיים?

על פי פקודת מס הכנסה נבחנים הנתונים המצביעים על מקום החיים המרכזי של מבקש הבקשה להחזר מס. במקרה בו אכן נראה כי עיקר החיים של מבקש הבקשה מתנהלים ביישוב הספר, החזר המס יאושר. בחינה זו נועדה למנוע ממשקיעים ביישובי ספר ליהנות מהטבות מס רק בגלל שיש להם דירה על שמם ביישוב המזכה.

 

על אילו הכנסות ניתן לקבל החזר מס בגין תושב יישוב ספר?

ניתן לקבל החזר מס הכנסה זה רק על הכנסות מעסק או משכורת הנכללות תחת הגדרת החוק כהכנסות מיגיעה אישית. לא תוכלו לקבל החזרי מס אלו על הכנסות מרווחי הון לדוגמא.

 

מהי הדרך היעילה ביותר להגשת בקשה להחזר מס בגין תושב יישוב ספר?

ניתן להגיש בקשה להחזר מס בצורה מקוונת אונליין או בהגעה פיזית אל רשות המיסים והגשה ידנית לפקיד השומה. תושבי ספר רבים מעדיפים להגיש את הבקשה בסיוע של איש מקצוע כמו מנהל חשבונות העוסק בתחום. הגשה כזו היא מקצועית יותר והיא מונעת ממגיש הבקשה אי נעימויות. חשוב לדעת שאופן הגשת הבקשה הוא פשוט ולא תמיד יש צורך בסיוע של איש מקצוע. אם אתם רוצים חיים קלים, תמיד יש מי שיעשה עבורכם את העבודה ביעילות.

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.