עיוורים ולקויי ראייה

עיוורים וליקויי ראיה זכאים לקבלת פטור ממס ולקבל הטבות מס שונות בתנאים מסוימים. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שכדאי להכיר בנושא פטור ממס לעיוורים ולקויי ראיה. כך שאם אתם מכירים עיוורים ולקויי ראייה מהסביבה שלכם המידע כאן יכול לעזור להם, שתפו אותם בתוכן כתבה הזו.

 

מי מוגדר בעיוור או לקוי ראיה לצורך קבלת הפטור?

כדי לקבל את הטבות המס השונות, על האדם המבקש לענות לקריטריונים שבחוק. פטור ממס לעיוורים ולקויי ראיה ניתן לבעלי תעודת עיוור או לקות ראייה. התעודה חשובה לקבלת הטבות המס ולהכרת רשות המיסים במצב הנתון.

 

מי מוגדר כלקוי ראיה על פי חוק?

נכון שרבים מרגישים שהם לקויי ראיה והם עדיין לא פנו לקבלת אבחון רשמי. למרות זאת, רק מי שהוא בעל תעודה רשמית המכירה בלקות ראיה שלו, יהיה זכאי לקבלת פטור ממס עד לגובה הכנסה מסוים.

 

ראיה מטושטשת – בעלי ראיה מטושטשת ולא חדה מספיק שלא מגיעה ל-3 על שישים גם עם משקפי ראיה, זכאים לקבל תעודת לקות ראיה.

 

שדה ראיה מצומצם – אנשים הסובלים משדה ראיה שלא עולה על עשרים מעלות, גם כשהם עונדים משקפי ראיה, זכאים לקבל תעודת לקות ראיה.

 

אנשים בעלי לקות ראיה שלא הוכרה לצורך קבלת תעודת חלקות ראיה אך הם כן סובלים ממחלה או התמודדות רפואית נוספת, יכולים לבדוק את זכאותם לקבלת אחוזי נכות גבוהים יותר בשל כך. אם הם כבר בעלי אחוזי נכות גבוהים, ייתכן מאוד והם זכאים לקבלת פטור ממס בשל הנכות איתה הם מתמודדים.

 

איך נקבעים אחוזי הנכות לעיוורים ולקויי ראייה?

הביטוח הלאומי הוא זה שקובע בסופו של דבר את גובה אחוזי הנכות הניתנים ללקויי ראייה ועיוורים. העיוור צריך לעמוד בפני ועדה רפואית שתקבע את גובה הנכות איתה הוא מתמודד והדרגה תופיע בסופו של דבר על התעודה שהוא יקבל.

 

גובה אחוזי הנכות הם אמנם לא קריטיים לבעת התעודה מבחינה רפואית, אך כדי לקבל פטור ממס אחוזי הנכות הניתנים משפיעים במיוחד. ועל פיהם נקבעת הזכאות לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה.

 

על אילו הכנסות עיוורים ולקויי ראייה זכאים לקבל פטור ממס?

עיוור ולקוי ראיה זכאי לקבל פטור ממס גם מהכנסה מיגיעה אישית וגם מהכנסה שאינה כזו, כל עוד וגובה ההכנסה עונים לתקרה הנקובה בחוק.

 

מה גובה התקרה לקבלת הפטור ממס?

על הכנסה מיגיעה אישית גובה התקרה היא 615,600 ₪ לשנה, כל עוד וזו ההכנסה היחידה של בעל התעודה.

במקרים בהם קיימת גם הכנסה מיגיעה אישית וגם הכנסה שלא מיגיעה אישית, בעל התעודה זכאי לקבל פטור על הכנסה מיגיעה אישית עד לתקרה הנקובה בחוק למקרה זה. חשוב לדעת שנתוני התקרה משתנים אחת לשנה ולכן ההמלצה היא לעקוב כל שנה מחדש לגבי הזכאות לקבלת פטור ממס יחד עם איש מקצוע מומחה כמו עו”ד המסייע במימוש זכויות ועוד.

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.