הפרשות המעסיק לביטוח פנסיוני

כל מעסיק בישראל מחויב על פי חוק להפריש עבור עובדיו לביטוח פנסיוני. אי הפקדה כחוק היא עוון פלילי. על הפרשות המעסיק, המעסיק יכול לקבל פטור ממס. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע על פטור ממס על הפרשות המעסיק לפנסיה. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

רקע על חובת הביטוח הפנסיוני

כל מעסיק בישראל מחויב להפריש עבור קופת הפנסיה של העובד שלו. גם המעסיק וגם העובד מפרישים לקופה וכך כספי הקופה מצטברים לטובת העובד. העובד מפריש 6% מגובה השכר, והמעסיק מפריש 7.5% לטובת העובד. הפרשות המעסיק כוללות את רכיב הפנסיה ואת רכיב הפיצויים. כל עובד יכול לבחור באיזו חברת ביטוח לנהל את כספי קרן הפנסיה שלו. באתר pensunit.co.il ניתן לקבל מידע מורחב בנושא ביטוח פנסיוני

 

ממתי חלה חובת הביטוח הפנסיוני על המעסיק?

חוק ההפרשה לקרן פנסיה מחייבת כל מעסיק להפריש פנסיה עבור עובד שהגיע לגיל 21 ועובדת מגיל 20 ומעלה. את ההפקדות המעסיק מחויב להתחיל כעבור חצי שנה מיום התחלת העבודה של העובד אצלו.

 

עובד שיש לו על שמו קופת פנסיה פעילה, יוכל לבקש הפקדות מיידיות כדי לא לשבור את רצף ההפקדות לקופה. זכות המעסיק להמתין 3 חודשים ולהתחיל להפריש לקופה רק כעבור 3 חודשים באופן רטרואקטיבי.

מהם המקרים המזכים את המעסיק בפטור ממס על ההפרשות לביטוח הפנסיוני?

חשוב לדעת כי הפרשות המעסיק לביטוח הפנסיוני של העובד הן חלק מהוצאות המעסיק ולכן הוא אמור לשלם עליהם מס רגיל. למרות זאת, ניתן לקבל פטור ממס על ההפרשות לביטוח הפנסיוני כל עוד והסכום המופרש לא עובר את התקרה הקבועה בחוק אותה נפרט כאן.

 

גובה התקרה הקבועה בחוק מגיעה ל-1,990 ₪. על הפרשות גבוהות מסכום זה לא יהיה פטור ממס. הפטור יינתן גם אם גובה ההפרשה לביטוחים הפנסיוניים, לא עולה על 7.5% מגובה השכר.

 

אם המעסיק מפריש סכום גבוה יותר מ-7.5% עבור ביטוח פנסיוני לעובד הכולל ביטוח אובדן כושר עבודה, הסכומים העודפים יחוייבו במס רגיל, לעומת הבסיס עליו הוא לא יצטרך לשלם מס.

 

בנוסף, הפרשה גבוהה יותר מגובה התקרה הנקובה בחוק תחויב במס על הפער שמעל לתקרה הנקובה בחוק. על הסכום הבסיסי שמתחת לתקרה, המעסיק לא יצטרך לשלם מס.

 

חשוב לדעת כי גובה התקרה משתנה

גובה התקרה עלולה להשתנות משנה לשנה ולכן על המעסיק חלה החובה להתעדכן אחת לשנה בגובה התקרה הנקובה בחוק. התקרה מתבססת על מדד המחירים ועל ערך השקל.

 

לסיכום

כל מעסיק בישראל חייב להפריש עבור קופת הפנסיה של עובדיו. ראינו כי קיים פטור ממס על הפרשות המעסיק לביטוח הפנסיוני. הפרשות מעסיק מעל לתקרה הנקובה בחוק יחויבו בתשלום מס כפי שסיכמנו כאן. הרבה פעמים מעסיקים טועים ומשלמים מס למרות שהם לא צריכים. במקרים כאלו הם זכאים לקבל החזר מס על המס ששילמו.

 

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.