החזר מס מהפסדים

על רווחים בשוק ההון נדרשים לשלם מס גבוה של 25%. אך חשוב לדעת כי ניתן לקבל את החזר מהמס ששולם בגין הפסדים שהתרחשו במהלך המכירה. החזר מס מהפסדים הוא החזר מס שעשוי להגיע לסכומים משמעותיים ולכן לא כדאי לוותר עליו. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע הרלוונטי על החזר מס מהפסדים. מוזמנים להכיר את הנושא מקרוב.

 

מהו החזר מס?

החזר מס הוא החזר הניתן למי ששילם מס גבוה יותר ממה שהוא היה צריך לשלם. לא מקבלים את כל המס ששילמו חזרה, אלא אך ורק חלק יחסי ממנו בהתאם לנתונים המזכים.

 

מנגנון הרווחים בשוק ההון

שוק ההון הוא שוק רווי סיכונים וככזה, כל משקיע מתחיל יודע שהוא מלווה בהוצאות, סיכונים ואין מנוס גם מהפסדים. חישוב פשוט מצביע כי הפסדים מפחיתים את גובה הרווחים. על כל רווח משוק ההון, יש לשלם מס על רווחי הון. מדובר במס יקר יחסית ומשקיעים רבים נמנעים ממשיכת כספם בגינו. גובה המס על רווחי הון עומד על 25% מגובה הרווחים. את המס משלמים במועד במשיכה, אך הפסדים עלולים להיגרם ולכן כדאי שנכיר את שוק ההון.

 

איך ניתן לקבל החזר מס מהפסדים?

כאמור, מכירת מנייה בשוק ההון, מלווה בתשלום מס גבוה של 25%. לאחר המכירה הכסף מועבר לחשבון ומס מנוכה. רק בתום שנת המס ניתן לשקלל את ההפסדים ולבקש החזר מס על ההפסדים.

 

על איזו תקופה ניתן להגיש בקשה להחזר מס?

כדי לקבל החזר מס תצטרכו להמתין לתום שנת המס עליה אתם מעוניינים להגיש את הבקשה. למרות זאת, חשוב לדעת כי ניתן לתבוע החזרים על 6 השנים האחרונות ולא יותר. החזר מס מהפסדים הוא החזר מס בגובה משמעותי וחבל להפסיד אותו. אם אתם עוסקים בשוק ההון, ההמלצה תהיה לא לחכות שהשנים יעברו וכבר עם תום שנת המס להתחיל בהליכים לקבלת החזר מס מהפסדים.

 

איך מגישים בקשה לקבלת החזר?

כדי לקבל החזר על רווחים משוק ההון תצטרכו להגיע לפקיד השומה האזורי באופן פרונטלי לצורך הגשת הטפסים. מדובר בהכנסות שהם לא מיגיעה אישית ולכן לא ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון. מסיבה זו הגשת הבקשה הופכת להיות מורכבת יותר וההמלצה הגורפת היא להיעזר באנשי המקצוע שלנו  כמו רואה חשבון מומחה בתחום שידע לפעול נכון בכל המישורים כדי לגייס החזר מס גבוה ללקוחותיו.

 

החזר מס מהפסדים – סיכום

כפי שסיכמנו, שוק ההון רווי בסיכונים העלולים להביא למשקיע גם הפסדים. על הפסדים ניתן לקבל החזר מס ולנכות אותם מהרווחים. המס על רווחי הון הוא גבוה במיוחד ולכן גובה החזר המס גם הוא יהיה גבוה. כדי לקבל את החזר המס בצורה יעילה וקלה, מומלץ לפנות לרואה חשבון מומחה לסיוע במהלך הגשת הבקשה והמצאת כל הטפסים הנדרשים.

 

 

 

אודות הכותב/ת:
אבי חיימוב
אבי חיימוב
בעל תואר ראשון בחשבונאות. עובד כיועץ מס במשדר רואה חשבון כ – 13 שנים. בעל ידע נרחב בחוקי ותקנות המס בישראל, בעל ניסיון בהכנת החזרי מס לשכירים ועסקים. עובד בשיתוף פעולה עם קולגות ועובדי הנהלת החשבונות על מנת לספק שירותי מס איכותיים ללקוחות.